A hazafias és honvédelmi nevelés, ahogy a középiskolások látják 2.
Kulcsszavak:
hazafias és honvédelmi nevelés, kutatás, középiskolák, eredmények, válaszokAbsztrakt
Az írás tárgya egy, alapvetően web-survey online adatfelvételi technikával végrehajtott, feltáró jellegű, empirikus oktatásszociológiai kutatás néhány kiemelt vizsgálati körének problémaorientált áttekintése. A kutatás alapvető célja, hogy a szakemberek megismerjék a hazai középiskolák hallgatóinak, tanárainak és intézményvezetőinek a hazafias és honvédelmi nevelés témakörével összefüggő jelenlegi attitűdjeit (értékelő beállítódásait) és jövőre vonatkozó igényeit, elvárásait. A tanulmány felhívja a figyelmet a vizsgált témakör aktualitására; ismerteti a kutatás főbb kutatási céljait, kiemelt vizsgálati kérdésköreit, elméleti és empirikus hipotéziseit, tervezett adatforrásait, populációját és vizsgálati almintáit, adatgyűjtési és elemzési-értékelési módszereit, s bemutatja a kutatási eredmények várható felhasználási, illetve hasznosítási lehetőségeit.
Hivatkozások
• Az Erzsébet Program bemutatása. http://www.erzsebetprogram.hu/
• Czank László – H. Varga, Katalin: Katonai-honvédelmi nevelés a középiskolákban 2. rész. Képzés és Gyakorlat, 2012/3–4.
• Fürstné Kólyi Erzsébet: Identitás, biztonság. A hazafiság és a honvédelem a NAT-ban és a helyi tantervekben. Iskolakultúra, 1998/4.
• H. Varga Katalin: A honvédelmi nevelés a magyar oktatási rendszerben – a nevelési terület céljai, módszerei a kezdetektől napjainkig. Képzés és Gyakorlat, 2015/1–2.
• Lacsny Márton: A tartalék tartaléka, avagy az iskolai hazafias és honvédelmi nevelés és a honvédelmi előképzés fejlesztésének lehetőségei. I n: Hadtudomány és a X XI. század című konferenciakiadványa. A Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, 2016.
• Sikeresek voltak a honvédelmi táborok. http://www.honvedelem.hu/cikk/57546