Repülőgépek elektromos meghajtása – szükségszerűség kompromisszumokkal II. rész
DOI:
https://doi.org/10.23713/HT.55.1.03Keywords:
fuel consumption, alternative energy sources, electric propulsion, Urban Air Mobilty (UAM), eVTOL, environmental pollution, carbon dioxideAbstract
ÖSSZEFOGLALÁS:
Napjaink egyik legnagyobb technikai kihívása az egyre csökkenő mennyiségben kitermelhető hagyományos, fosszilis eredetű energiahordozók kiváltása, pótlása. A tanulmány első része a repülőeszközök működtetéséhez alkalmazott energiahordozók kitermelési adatait elemezte, majd felvázolta a világ országainak jelenlegi és az elkövetkező évtizedekre vetített kőolajszükségletét. A szerzők megvizsgálták a repülés hatását a környezetre, és az adatokat összevetették más környezet-, illetve klímakárosító tevékenységekkel. A második rész rávilágít a dinamikusan növekvő légi forgalom és a környezetvédelemi szabályozás ellentmondásaira, valamint magyarázatot ad az alternatív energia bevezetésének kényszerű lassulására. Végül a tanulmány a 2050-ig tartó időszak fejlődési irányait vázolja fel.