Repülőgépek elektromos meghajtása – szükségszerűség kompromisszumokkal

5. rész

Szerzők

  • Dr. Óvári Gyula NKE Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar, Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék
  • Fehér Krisztina NKE Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar, Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék https://orcid.org/0000-0002-5057-733X

DOI:

https://doi.org/10.23713/HT.55.4.03

Kulcsszavak:

üzemanyag-fogyasztás, alternatív energiahordozók, elektromos meghajtás, városi légi közlekedés, eVTOL, környezetszennyezés, széndioxid

Absztrakt

Napjaink egyik legnagyobb technikai kihívása az egyre csökkenő mennyiségben kitermelhető hagyományos, fosszilis eredetű energiahordozók kiváltása, pótlása. Bár a légi közlekedésben erre megnyugtató, hosszú távú megoldás még nem született, századunk ’50-es éveire a túlnépesedett Föld akkori lakóinak kétharmadát befogadó metropoliszokban elkerülhetetlen a harmadik dimenzió bevonása a közlekedésbe, kizárólag karbonmentes módon. Erre jelenleg csak az elektromos meghajtású repülőeszközök jöhetnek számításba, amelyek ezirányú fejlesztése már tart, és a projektet az USAF (United States Air Force – Egyesült Államok Légiereje) is támogatja.

Információk a szerzőről

Fehér Krisztina, NKE Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar, Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék

Tanársegéd

##submission.additionalFiles##

Megjelent

2021-08-18

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek